Kiersten White - Zlodějka duší

03.09.2013 09:39

 

Kiersten White - Zlodějka duší

Autor: Kiersten White

Název: Zlodějka duší

Série: Paranormálové – 1. díl

Nakladatelství: Fortuna Teen (pozn. zdroj ilustrace)  

Rok vydání v ČR: 2011

 

Oficiální anotace (zdroj: Fortuna Teen)

Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch – paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život…

 

Můj názor:

Myslím, že jako úvodní díl série se velice povedl. Evie je správný puberťák i přes to, že loví (no ona tedy spíš jenom chytá) paranormály. Jako osvěžující v jejím chování na mě působilo ježdění na židli a podobné věci, které mi vykouzlili malý úsměv na tváři.

Ale bohužel jsem nerespektovala zařazení knihy, a to Fortuna TEEN. Bylo to milé, ale nevinné. Jelikož už mi je něco přes dvacet, hledám v knihách něco složitějšího, něco, co mi řekne „ano, to je ono“.

Jinak nemám na knize téměř co kritizovat. Bylo to svižné, milé (jak už jsem napsala) a čtenář se v příběhu velice dobře orientuje. Doporučuji všem, kterým je náct a nebo těm, kteří takové příběhy prostě mají rádi. I když se mi líbilo to číst, zřejmě si další díl nepřečtu. To mi připomnělo, že jsem čekala závěr knihy napsaný trochu víc tak, aby se čtenář nemohl dočkat dalšího dílu. Trochu mi to připadalo jako závěr série. Jo to je ale jen můj názor, možná to je tím, že na to asi nemám již věk.

Tak tedy závěrem: kniha byla velice pěkná a já dávám 4 body z 5, ten bod dolů jen kvůli tomu, že mi to věkově nesedlo. Kdybych byla mladší, myslím, že bych z toho byla unešená.